Kedvezményezett neve, címe: FŐNIX MÉDIA Nyomdaipari és Csomagolástechnikai Kereskedelmi és Szolgáltató Bt.
4014 Debrecen, Mezőgazdász u. 56.
Projekt címe: Külföldi árubemutató szervezése Romániában a Főnix Média Bt. által
Szerződött támogatás összege: 2 850 000Ft
A támogatás mértéke: 50%
A projekt befejezési dátuma: 2017. március 31.
Pályázati azonosító: GINOP-1.3.1-15-2015-00294

 

A Főnix Média Bt. 1999 februárjában alakult. A cég megalakulását követő időszakban elsősorban molinók, vinyl nyomatok, óriásplakátok, könyvek, szóróanyagok, dossziék, plakátok, műszaki útmutatók, öntapadós termékcímkék, tájékoztató prospektusok, termékkatalógusok nyomdai előállításával, grafikai tervezésével és installálásával foglalkozott. A nyomdaiparban az elmúlt néhány évben tapasztalható technológiai korszerűsödés és a piaci igények folyamatos változása a Főnix Média Bt.-t is változásra, tevékenységi körének bővítésére ösztönözte. 2013-ban a vállalkozás az újonnan felvett tevékenysége keretében táblák, dátumozó, pecsételő és sorszámozó bélyegzők, címkék nyomására és dombornyomására szolgáló kézi eszközök és címkék gyártását végzi. A bekövetkezett profilbővítést követő időszakban a cég a külpiacok felé történő nyitást is megkezdte, rendszeresen vesznek részt üzletember-találkozókon. A Főnix Média Bt. meglévő külföldi megrendelő-állományának pozitív visszajelzései alapján intenzívebb külpiaci kommunikációval és megjelenéssel jelentős, akár 10-15%-os export árbevétel realizálására is lehetőségük nyílt. Éppen ezért, romániai árubemutatókat szerveztek, ahol termékeiket kívánták megismertetni a romániai közönséggel, potenciális forgalmazókkal, viszonteladókkal illetve a termékeik potenciális vevőinek számító cégekkel. Az árubemutatók megszervezésével a Főnix Média Bt. elsődleges célja nemcsak az volt, hogy termékeiket bemutassa, hanem hogy élő és közvetlen üzleti kapcsolatokat alakíthasson ki a romániai piac szereplőivel, a későbbi üzleti együttműködés reményében.

A projekt költségvetésében legfőbb költségtételt az árubemutató megszervezése jelentette (nettó 4 500 000 Ft) értékben. Az árubemutatók megalapozott előkészítéséhez, megszervezéséhez kapcsolódóan természetesen a pályázati felhívásban előírt piackutatást is elvégezte a vállalkozás, a Pályázati Felhívásban előírt 500 000 Ft pályázati költség elszámolása mellett. A kötelezően előírt 2 idegen nyelvű honlap is elkészült a projekt időszaka alatt, melynek költsége 1 000 000 Ft. Az árubemutatók időpontjai: Kolozsvár 2017. január 20. (1 alkalommal, 1 nap), Marosvásárhely 2017. január 25. (1 alkalommal, 1 nap), Nagybánya 2017. február 22. (1 alkalommal, 1 nap), Bukarest 2017. március 17. (1 alkalommal, 1 nap). Az árubemutatók célközönsége a nyomdai- és csomagolóipari cégek képviselői, döntéshozói, értékesítői. Az árubemutatókon elsősorban a Főnix Média Bt. által az egyedi megrendelői igényeknek megfelelő gyártási folyamatait, megoldásait, az előállítási minőséget mutatta be. Az árubemutatók megszervezésétől új üzleti partnerek megszerzését, valamint új pénzügyileg is realizálódó export megrendeléseket remél. Az árubemutatót követően a társaság reményei szerint jelentősen javul cégük márkaismertsége, erősödhet imázsa is, a külföldi megjelenés támogatja a piaci kapcsolatfejlesztési törekvéseiket, lehetőséget nyújtott számukra nem csak felvásárló, de potenciális beszállító partnerek feltérképezéséhez, tényleges és közvetlen üzletkötési platformot eredményezett.